Contact & help

Er zijn 2 methodes om uzelf aan te melden:

  • Via itsme: hiervoor hebt u een itsme-account en de itsme-app op uw smartphone nodig.
  • Via eID: hiervoor hebt u een Belgische elektronische identiteitskaart en een eID kaartlezer nodig.
  1. Installeer de itsme-app op uw smartphone en maak een account aan. Meer info vind je op de website van itsme?
  2. Kies vanop het aanmeldscherm van de klantenzone Seat voor itsme. U wordt doorgestuurd naar de website van itsme.
  3. Geef uw telefoonnummer (waaraan uw itsme-account gekoppeld is) in en klik op 'Send'.
  4. Open de itsme-app op uw smartphone en volg de instructies in de app.
  5. Wanneer uw aanmelding gelukt is, wordt u doorgestuurd naar de klantenzone Seat.
  6. Indien er geen e-mailadres gekoppeld is aan uw account, dient u dit eerst in te geven en eventueel bevestigen via een verificatiemail.

Hebt u de eID-methode nog nooit gebruikt?

Volg deze stappen om de eContract-software op uw computer te installeren:

  1. Kies vanop het registratiescherm van de klantenzone Seat voor eID. U wordt doorgestuurd naar de website van eID.
  2. Volg de instructies op het scherm om de software te installeren. Meer info over deze installatie vindt u op de website van eContract.

Hebt u de eContract-software al geïnstalleerd?

Volg deze stappen om u aan te melden:

  1. Sluit uw eID kaartlezer aan op uw laptop en steek uw Belgische elektronische identiteitskaart in de kaartlezer.
  2. Kies vanop het aanmeldscherm van de klantenzone Seat voor eID. U wordt doorgestuurd naar de website van eID.
  3. Volg de instructies op het scherm om u aan te melden.  Geef de pincode van uw identiteitskaart in.
  4. Wanneer uw aanmelding gelukt is, wordt u doorgestuurd naar de klantenzone Seat.
  5. Indien er geen e-mailadres en/of mobiele nummer gekoppeld is aan uw account, geeft u dit eerst in en bevestigt u eventueel via een verificatiemail of mobiele code.

U hebt als klant een autoverzekering bij Seat? Dan kunt u in uw klantenzone:

  • Uw verzekeringspolis en alle contractdetails op elk moment raadplegen.
  • Uw bescherming verhogen of beperken, afhankelijk van uw behoeften en de leeftijd van uw voertuig.
  • Bepaalde parameters van uw contract aanpassen, zoals het toevoegen of verwijderen van bestuurders.
  • Uw schadeaangiften indienen en de evolutie van uw dossiers opvolgen.
  • Uw contactgegevens updaten.

De klantenzone van Seatevolueert voortdurend, dus aarzel niet om er regelmatig een kijkje te nemen.

Aangezien de gegevens in uw klantenzone persoonlijk zijn, is veiligheid voor ons een absolute prioriteit. Daarom hebben we gekozen voor een login via itsme of eID, twee officiële en uiterst veilige methodes.

Niet helemaal. Als u aansprakelijk wordt gesteld bij een ongeval, dekt de BA-verzekering auto de schade die u als bestuurder van het verzekerde voertuig aan andere mensen berokkent. De schade die een van uw passagiers veroorzaakt, is ook gedekt. Maar dat is niet alles. De wet beschermt in het bijzonder de zwakke weggebruiker (voetganger, fietser of passagier). Bij een ongeval is de verzekeraar van het voertuig ook verplicht om de lichamelijke schade en de kledijschade van de zwakke weggebruiker terug te betalen, ongeacht de aansprakelijkheid. Met andere woorden, ongeacht de partij die het ongeval veroorzaakt, wordt de fietser, voetganger of passagier vergoed, ook als de fout bij hem ligt – als hij bijvoorbeeld geen voorrang heeft gegeven. Deze regel is echter niet van toepassing als de zwakke weggebruiker het ongeval opzettelijk heeft veroorzaakt.

Als u geen fout hebt gemaakt en u dus niet aansprakelijk bent voor het ongeval, keert uw verzekering geen vergoeding uit. Bijvoorbeeld: u verliest de controle over uw voertuig doordat u zich onwel voelt en u rijdt tegen een gevel. U bent niet aansprakelijk voor zover u geen medische voorgeschiedenis hebt en geen geneesmiddelen neemt. Het ongeval wordt als totaal onvoorspelbaar en onoverkomelijk beschouwd. De eigenaars van het huis waar u bent tegen gereden, kunnen dus geen verhaal halen bij uw verzekeraar, maar moeten zich wenden tot het Belgisch Gemeenschappelijk Waarborgfonds. Dit fonds zal de schade in uw plaats vergoeden.

Example Link

Heb je een vraag...

Contacteer één van onze experten

Seat insurance klantendienst

0800 38 100

maandag tot vrijdag: 8u30-18u
zaterdag: 9u-12u45